prevodovka
(zadný náhon)
Opis vozidla
Lexus IS200 SportCross je špeciálny variant modelu IS200, predstavený v roku 2001. S karosériou typu shooting brake ponúkal viac priestoru a praktickosti bez straty športového charakteru. Pod kapotou sa nachádzal 2,0-litrový radový šesťvalcový motor 1G-FE s výkonom 153 koní, spojený so 6-stupňovou manuálnou alebo 4-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom zadných kolies. Exteriér si zachoval športový vzhľad sedanu, zatiaľ čo interiér ponúkal luxus a komfort. IS200 SportCross spájal dynamiku s praktickosťou a bol obľúbený medzi vodičmi aj fanúšikmi Lexusu.
IS200 - DRIFT BUDGET
Lexus IS200 je skvelé auto v rámci pomeru ceny a výkonu a má veľký potenciál pre tých, ktorí chcú začať s driftovaním alebo jednoducho trénovať. Chceli sme ukázať, že aj za pár korún je možné postaviť auto, ktoré vyčarí úsmev na tvári. Parametre, ktoré hrajú driftovaniu do karát, sú šesťvalcový motor, zadný náhon a manuálna prevodovka. Pri tomto konkrétnom SportCross modeli je ďalšou výhodou, že do kufra sa zmestí šesť ďalších párov kolies aj so zdvihákom a náradím na drift deň. Toto auto som vyslovene hľadal a podarilo sa mi nájsť pekný model bez hrdze s relatívne dobrým počtom najazdených kilometrov pre môj dočasný drift projekt, keďže som nemal zloženú svoju S14.
Auto som kúpil a základné úpravy boli angle kit, zavarený diferenciál a podvozok. Potreboval som, aby auto bolo nižšie a lepšie ovládateľné, a aby mali kolesá väčší uhol pri korigovaní šmyku. 150 koní, ktoré tento motor 1G-FE ponúka, nie je veľa a zavarený diferenciál ich ešte o pár ďalších oberie, no na vode či snehu je to dostatočné. Smutným príbehom tohto auta je, že som hneď prvú zimu mal vážnejšiu nehodu s autobusom, pričom bol poškodený zadný ľavý roh a auto sa stalo nepojazdným. Tento projekt ale nemohol zostať zabudnutý, takže sme auto dali do poriadku a odjazdilo celú sezónu bokom. Bol to skvelý projekt, ktorý nás opäť niečo nové naučil, užili sme si s ním prvé preteky, a teraz robí radosť ďalšiemu majiteľovi na Slovensku. Ako pri ostatných projektoch, dbáme na funkčnosť, ale tu sme sa riadili heslom: „Postav, jazdi, pokaz, oprav, opakuj.“