prevodovka
(zadný náhon)
Opis vozidla
Tento Nissan Silvia S14 je stelesnením japonskej automobilovej kultúry. So svojím 2.0L turbo motorom SR20DET a zadným náhonom je perfektným spoločníkom na driftovanie a pretekárske trate. Vďaka upravenému podvozku, športovým brzdám a výraznému bodykitu ponúka nielen vynikajúci výkon, ale aj agresívny vzhľad, ktorý si získava pozornosť na každom podujatí. Pripravený na akciu, tento Silvia je viac než len auto – je to legenda na kolesách.
S14 MY DREAM CAR
Môjmu srdcu najbližšia a celkovo pre mňa vysnívaná Silvia a.k.a. 200SX S14. Nemalo to tak byť, pretože pôvodne to mala byť medzi 4×4 Toyota Celica GT4 ST205. V hľadáčiku som mal práve tú, no keď sa na internete objavila biela S14, okamžite som sa na ňu vyrazil pozrieť. Vtedy som bol na vysokej škole a bol sa na to pozrieť so mnou môj otec, ktorý ma k japonským autám priviedol. Bola to biela S14-ka v úplne sériovom stave s prepálenými tesneniami, prasknutým nárazníkom, dieravými hadicami od turba a chybným VCT. Jednoducho v žalostnom stave. Napriek týmto chybám som to auto kúpil a začal tak môj prvý automobilový projekt.
Odvtedy auto prešlo mnohými úpravami a zmenami do finálnej podoby. Teraz je to auto postavené presne podľa mojich očakávaní a toho, čo od auta vyžadujem. Mám rád skôr funkčnosť a spoľahlivosť nad vizuálom. V skratke, je to ľahký, 300-koňový čistokrvný drifťák bez akejkoľvek elektroniky, ktorý môžem zobrať na trať, ale aj na výlet do Chorvátska. Samozrejme, so slúchadlami na ušiach a vankúšom pod zadkom. Jednoducho som chcel, aby mi toto auto dávalo maximálny pocit slobody a bolo pre mňa jedinečné. Myslím si, že z neho teraz cítiť moju náturu a rukopis, ktorý som do neho za tie roky vložil.